La intención de estas líneas es la de compartir nuestros avatares, como podréis comprobar de la manera más desenfadada posible, por los caminos y sin ningún ánimo más allá del mero placer de dar a conocer nuestras vivencias. Esperamos que al menos os hagan aflorar una sonrisa, y si alguien se anima a salir a patear por este pequeño-gran mundo que es nuestra querida ASTURIAS y sus alrededores seguro que no se arrepentirá. Dejarnos vuestros comentarios, sugerencias o criticas para poder así ir mejorando día a día. Un saludo.

domingo, 26 de octubre de 2008

Tabayón del Mongayu


Tabayón Del Mongayu

POR MAITE Y JAVIER

Inicio y fin: Pueblo de Tarna
Distancia: ±12'5  km (dependiendo de la variante). Ida y vuelta por el mismo camino.
Dificultad: Facil 
Terreno: Camino, praderia y vereda
Señalización: Buena

            Domingo 26 de octubre de 2008, con un día de seronda d’espatarrar,  levantamonos a las nueve y media aunque oficialmente son les ocho y media, cagun mi manto que pronto ye,  ponemonos a desayunar y una vez fartucos  cargamos la mochila con unos bocatas de quesín y anchoes y de lomu con quesu, un pocu chocolatin y agua, a les diez de la mañana arrincamos pal conceyu Caso, pa ser exautu pal pueblu de Tarna.

            Antes de llegar facemos un altu en el Centro de Interpretación del Parque Natural de Redes onde una mocina informonos de la ruta que dibamos facer y enriba vimos un pocu en imaxenes l’entornu.




Arrincamos pa Tarna que quedanos per dellantre una carril que nun ye muy buena y hay que dir despaciu.

            N'estes andamos cuando llegamos a Tarna, aparcamos faciendonos un pocu sitiu        (nun habia onde metese y tuve q'empuxar un pocu) y a les doce y cuarto más ó menos escomenciamos el camín.



            La ruta escomienza na subida’l cementeriu del pueblu que tá hormigoná por aquello de lo pindio, pa lueu metenos n’el camín de tierra y piedres, pa principiar ye pindio de cojones pero u calienta'l motor deseguida.


            pero to lo que tien de duro tienlo de guapo,  merez la pena l’esfuerzu, vense unos paisaxes qu’espatarren al más pintau




            Al poco topamos el desviu que va llevanos al Llanu del Toru, esta ye una opción muy recomendable aunque la xente normalmente nun la fai y tira pa la cascada derecho, debe ser porque la cose entobia pindiase un pocu más y empieza sobranos el jersey.

            



Tol camín topamonos con un mantu d'hoxes que tapiza’l suelu y que fai q’el unicu ruidu q’escuchemos sean les nueses pisaes y los paxarinos, enriba si nun tas del tou afogau o afoga, pues ver tou tipu de vegetación, setes, acebos...




Cuando parez que nun pues más tovia asoma un prau y un bosque repletu alisos, robles y acebos que parez que tira d’un p’enriba (cagun mi mantu que sudá)



           




 Merez la pena la calentura que llevamos, na más coronar topamonos con dos Robles Albares que deben tener un porrón d’años y caún resistin el pasu’l tiempu y a los rayos que yos calleron enriba (coño nun se si llegaremos nos en tan güena forma a la vieyez)










Nun solo son los Robles, el bosque tien mil formes caprichoses que fain entobia más güapu l’entornu






Ye l’hora baxar, menos mal q’el culo nun tien narices que si non. En llegando la camperina
facemos una para pa rumiar un pocu chocolatín y echar un tragu al gaznate y otra vez p’abaxo. A mita camín topamonos con un grupu xente encabezau por un guaje que va a piñón, falamos un ratín  de lo que nos espera, a ellos y a nos y enganchamos otra vez pa la cascada.


P’el camín topamonos con un primer regatu que pa pasalu tien un puentín de maera muy afayaizu, escomencipiamos a ver l’agua que vien d’arriba’l monte.



            En pasando esti puentucu el camín sigue pindiando y va metiendose cada vez más en senderu,  volvemos a topanos con otro regatu que tamien tien puentucu maera pa pasalu  


coño, nun sabia yo que por estos lares habia osos.

            Metios en plenu bosque vamos topandonos con xente que ya bien de ver la cascada, son cerca les tres de la tarde y l’hormigonera diz que tien fame, asin que tendremos que dir buscando onde comer, pero el ruidu l’agua fainos dir un pocu más pal’antre y al final topamonos con la cascada que ya de bien lejos tien una pinta cojonuda.
           

 En una camperina  entre sol y sombra sentamonos a comer los bocaillos que la nena preparo con tan buena mano tempranín, el lomu con quesu ta de muerte y entra que se mata, el de quesu paezme que ta entobia meyor con les anchoines qu’el mio amor compró en Cangues de Onis (nun debio echame na raro porque no m’escagalurcie), lo malo ye qu’en estés quitos’el sol y mecagun mi mantu fai un friu que escarabay’al pelleyu. Tomamos un cafetín pa calentar un poco’l cuerpo y arrancamos pa la base la cascada que con el pedreru que tenemos per lantre paezme que vamos calentar deseguida.

            Sin pausa pero sin prisa vamos dandoi a la patuca cuesta arriba, les piedres van faciendonos dar, como diz la canción, “un pasin pa lantre y un pasin p’atrás” pero lo que nos espera merez la pena





Decía que merez la pena damos l’atracón de subir. Pue que nun mos paezca tan guapa como otres que ya vimos,seguro ye porque trae pocu agua pero tien su encantu.
            Atardez y damos vuelta p’al choche, quedamos entovia un cachu y queremos facelu despacio. Dexamos atrás la cascada, pero llevamosla metia na mente y en la tarxeta’l teléfonu que pa eso ficimos un montón de afotos.

            Pero esperamos entobia una sorpresa n’el camín, atopamonos con Aladino y Patricia que vienen con un grupo collacios faciendo tamien la ruta, unos besinos y un intercambiu d’información y dexamos definitivamente la Cascada del Tabayón del Mongayu a la nuesa espalda.







            Tamos metios de llenu l’otoñu, pero’l tiempu ta dandonos la oportunida de facer estés excursiones bien prestoses.
          


YO TENIA UNA FLOR EN EL BOLSILLO 

MARCHITA DE

BUSCAR UNA MUJER QUE ME QUISIERA 

HASTA QUE

UN ÁNGEL ME AYUDÓ A PONERME

 EN PIE

CUANDO MIS ALAS YA NO RECORDABAN

 COMO SE

HACIA PARA VOLVER VOLAR...

No hay comentarios:

Publicar un comentario