La intención de estas líneas es la de compartir nuestros avatares, como podréis comprobar de la manera más desenfadada posible, por los caminos y sin ningún ánimo más allá del mero placer de dar a conocer nuestras vivencias. Esperamos que al menos os hagan aflorar una sonrisa, y si alguien se anima a salir a patear por este pequeño-gran mundo que es nuestra querida ASTURIAS y sus alrededores seguro que no se arrepentirá. Dejarnos vuestros comentarios, sugerencias o criticas para poder así ir mejorando día a día. Un saludo.

viernes, 12 de octubre de 2012

Braña de Sousas

RUTA DE LA BRAÑA DE SOUSAS
POR MAITE Y JAVIER

Vienres 12 d'ochobre de 2012, Fiesta Nacional d'España y, cola que ta cayendo, el desfile militar que nun falte, total son ochocientos mil euros de nada que quitando la paga extra que mos queda, xubiéndonos a 24 hores al día'l trabayu y dexando de cobrar unos meses al añu, amortizase nun pis pas, bonu va ser meyor dexalo porque unu calezse y pa que faese mala sangre.

Nós tenemos como oxetivu "desfilar" peles precioses tierres de Somiedu, más concretamente pela zona de Valle del Llagu, el nuesu cuartel xeneral ta nel Hotel Rural Somiedo, encamientu del mio cuñáu Carlos y esperamos que "los camastros, les letrines y el ranchu" sían bonos.




Recibemos Mari, un pocu al aviesu pos ye bien prontu, deseguida apaez Naciu y ente los cuatro entamamos a falar un ratu de lo humano y lo divino, así ye q'ente que damos un pocu la llingua, vemos l'habitación, camudamos y decidimos que ruta vamos faer esa mañana, pos danmos les once y picu, pero como'l día promete nun tenemos priesa. 

Empecipiamos la ruta a les once y media per un camin que sal del mesmu Valle, n'el barriu La Caleya y q'una vez que cruiciamos el riu ponmos a la vera l'iglesia

Inicio y fin: Barrio de La Caleya
Distancia: ±6 km ida y vuelta
Dificultad: Baja 
Terreno: Pista (en nuestro caso con mucho barro y charcos)
Señalización: Buena



El paisaje que mos arrodia nun tien desperdiciu


Pero tovía mos tien reservaes unes cuantes semeyes perguapes, como les de Pena Furada con parte del Valle a los sus pies



Al principiu el camin va encaxonau ente muries que separen les veges onde pasten tranquilamente vaques y caballos, aunque a un poquiñin p'arriba lo que mos arrodia son los ablanos, castaños, carbayos y fayes, sobre todo estes últimes ya tan dando un coloriu preciosu al entornu




Con tantu que ver y en sin damos cuenta casi tamos ya na braña, aunque primero atopamos una cascadina 



que mos dexa'l pie d'un circu glaciar





 y arrodiaos de montes de más de 1800 metros como y'el casu del altu 'l Muñon (1863)



 o el Pena Llana (2103)

                                                             
 al fin llegamos a la braña


Brañes como la de Sousas surxen en Somiedu como forma d'esplotar camperes d'altura aplicables namás nel periodu branizu. La braña respuende al modelu tipolóxicu más antiguu, formáu por corros, cabanes de planta circular construyíes en delles filaes de piedra, que rematen nuna falsa cúpula de lloses, darréu recubierta de tapinos, qu'ameyoren l'aislamientu térmicu q' impermeabilizen la construcción. L'aislamientu completase con una casi total ausencia de vanos, la puerta d'entrada y un minúsculu ventanuco constitúin la única ventilación.

Xeneralmente arrexuntabense por parexes, sirviendo una d'abelugu al brañeiro y destinándose la otra al ganáu.


HEIDI Y PABLO


Col bon día que facía, no se mos ocurrió mellor cosa que ponemos a comer al sol, asín que cecina y quesu d'oveya en bocata y un pocu chocolatín, a la espera de tomar un cafetacu  en baxando.

la verdá ye que la ruta fizosenos muy afayaiza, a nun ser por la fartura barru que teniamos nes botes y el pantalón, y entobia baxando paramonos a falagar a unos caballucos que taben amarraos, pensamos que lleren los que usen pa les rutes


Como llos pasa a los pollinos cuando van cargaos, que cuerren que se maten pa llegar prontu pa que los descarguen, a mos pareciomos que llegamos en na otra vez a baxu, asin que ficimos la llavor de paramos a la vera'l ríu pa fregar un pocu les botes porque sinon diba matanos Mary con la fartura barrru que cargabamos


esti recodu foi'l nuesu llavaeru.

El café tomamoslu en compañia de Naciu, còl qu'entamamos conversación rapidamente y asín aprovechamos pa folgar les patuques antes de dir a damos una ducha y salir otru pocu a dar unes vueltuques por los distintos barrios del pueblu.

Primero baxamos hasta el barriu de Ribaluenga a echar una guella a la llaguna. Dempues dibamos a esguilar hasta el de L'Auteiro pero pensemoslo mellor y quedamos dando un garbeu pol de La Quintana pa llueu baxar otra vez a la Caleya y echai una guella a la cartuca del Hotel Valle del Lago, onde al fin aposentamos pa cenar




Equí atendiomos Begoña, de la que non podemos dicir más que bones pallabres, ofreciomos una variedá de platos que se mos facia la boca enagua, pero como nun somos muy esixentes conformamonos con unos escalopines al cabrales pa la princesa y un platu patates, güevos y chorizo pal gochón, to ello regaino con unos culinos de sidra y pa rematalo unos postres variaos (arroz con llechi, tarta quesu, mouse de llimón y flan) to pa chupase los deos, asín que quien tenga interés en comer comida casera, nun ambiente prestosu y tranquilo, ya sabe onde tien que venir y enriba la xente ye de lo más amable, un 10 pa Begoña y José Antonio.

Con la panza enllena y el espiritu tranquilu vamos ver si encamamos un pocu que mañaña toca volver a dar patuca y habra que madrugar.

Que maravilloso es ese fugaz instante 
en el que nos damos cuenta 
de que hemos descubierto 
un amigo.










No hay comentarios:

Publicar un comentario